Trump oli koronataudin takia sairaalassa kolme päivää. Hän sai monia lääkkeitä, jotka helpottivat hänen oloaan. Sairaalakäynnin jälkeen Trump oli karanteenissa virka-asunnossaan Valkoisessa talossa. Viikonvaihteessa Trumpin lääkäri kertoi, että Trumpin ei enää tarvitse olla karanteenissa.
Vieläkään ei tiedetä, mistä Trump sai koronatartunnan. Trump on vähätellyt koronatautia koko syksyn. Hän on esiintynyt useita kertoja ilman maskia. Asiantuntijat suosittelevat maskin käyttöä myös Yhdysvalloissa. Monilla Trumpin avustajilla on myös todettu koronatartunta.
Biden on suosikki presidentiksi
Trumpin sairastuminen keskeytti hänen vaalikampanjansa. Yhdysvalloissa pidetään presidentinvaalit marraskuun alussa. Toinen ehdokas vaaleissa on demokraattien Joe Biden. Ehdokkailla piti olla väittely tällä viikolla, mutta se on peruttu.
Mielipidemittaukset kertovat, että Biden on selvästi suositumpi kuin Trump Yhdysvaltain seuraavaksi presidentiksi. Mutta on vielä mahdollista, että Trump voittaa. Hän voitti neljä vuotta sitten, vaikka mielipidemittaukset ennustivat hänelle tappiota.
Lähde: STT

Moi, hyvää tieto että presidentti kohtaa lähteä pois valkoiselta talolta!