Donald Trump ja Kim Jong-un keskustelivat ydinaseista. Tapaaminen järjestettiin Sentosan saarella Singaporessa. Kim lupasi vaikuttaa siihen, että ydinaseet poistetaan Korean niemimaalta. Trump lupasi lopettaa Etelä-Korean sotaharjoitukset Korean niemimaalla.
Korean niemimaan tilanne on ollut vaikea kymmenien vuosien ajan. Etelä-Korean ja Pohjois-Korean välit katkesivat Korean sodan jälkeen. Korean sota oli vuosina 1950–1953. Yhdysvallat on ollut kiistassa Etelä-Korean puolella. Viime vuosina Pohjois-Korea on kehittänyt ydinasetta. Se on myös uhkaillut naapurimaitaan ydinaseella.
Pohjois-Korean ja Yhdysvaltojen presidentit aikovat tavata uudelleen. Pohjoiskorealaisen uutistoimisto mukaan Kim Jong-un kutsui Donald Trumpin vierailulle Pohjois-Koreaan. Kim hyväksyi Trumpin kutsun Yhdysvaltoihin.