Tortillat kvinoan, halloumin ja vihreän kastikkeen kera

Teksti: Suomenruotsalainen marttaliitto
Kuva: Suomenruotsalainen marttaliitto
Uutinen julkaistu: 25.10.2017

Tortillat sopivat hyvin lounaaksi, välipalaksi tai perjantai-illan herkuksi.

Tortillojen vihreä kastike saa pirteän maun piparjuuresta. Jos kastiketta jää yli, se sopii hyvin vaikka kalan lisukkeeksi seuraavana päivänä.

Tortilloja voi ostaa eri kokoisina. Niitä tehdään myös erilaisista jauhoista. Valitse täysjyväjauho, josta saat enemmän kuitua ja pysyt kauemmin kylläisenä. Voit myös korvata tortillan ohuella leivällä.

Kutsu ystäviä syömään ja kokkaa ystävien kanssa!

Tarvitset nämä:

• 4 tortillaa tai 4 ohutta leipää

• 2 dl tuoretta pinaattia

• Puolikas halloumi-juusto (100 grammaa)

• 3 desilitraa kypsennettyä kvinoaa (vähän alle desilitra raakaa)

Marinoitu kaali:

• 4 desilitraa silputtua kaalia (punakaalia, valkokaalia tai kiinankaalia) noin neljäsosa sipulia 1 teelusikallinen valkoviinietikkaa

• 2 teelusikallista öljyä

• 2 maustemitallista sokeria

• 2 maustemitallista suolaa

• puolikas maustemitallinen mustapippuria

Vihreä kastike:

• 1 desilitra pakastettuja herneitä

• 4 ruokalusikallista ranskankermaa

• 1 teelusikallinen tuoretta silputtua piparjuurta tai 2 teelusikallista piparjuuripastaa tuubista

Marinoitu kaali:

Leikkaa kaali hienoiksi nauhoiksi. Voit käyttää veistä tai raastinta. Sekoita kaikki mausteet kaalisilppuun. Anna seoksen marinoitua. Maista ennen tarjoilua.

Vihreä kastike:

Sekoita astiassa pakasteherneet ja ranskankerma ja hienonna sauvasekoittimella. Kuori ja paloittele piparjuuri ja lisää 1 teelusikallinen kastikkeeseen. Voit myös käyttää piparjuuritahnaa.

Keitä kvinoa pakkauksen ohjeiden mukaan ja huuhtele pinaatti. Paloittele halloumi-juusto ja paista siivut pienessä määrässä öljyä paistinpannulla, kunnes ne ruskistuvat vähän.

Annostele pinaattia, kaalia ja kvinoaa tortillojen väliin. Lusikoi päälle vihreää kastiketta ja paistettua halloumi-juustoa. Taittele tortillat rulliksi, tarjoile ja nauti.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)