Tenniksen toivo Ruusuvuori

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.09.2020

Emil Ruusuvuori pääsi elokuun lopussa tenniksen maailmanlistan sadan parhaan joukkoon.

Emil Ruusuvuori teki elokuussa historiaa. Hän ylsi tenniksen miesten kaksinpelissä maailmanlistan sijalle 100. Hän on kymmenes suomalainen, joka yltää näin korkealle.

Suomen kaikkien aikojen paras tennispelaaja Jarkko Nieminen oli maailmanslistan sijalla 13 vuonna 2006. Se on kaikkien aikojen paras suomalaisen sijoitus.

– Tämä oli yksi tavoitteistani. Totta kai minusta tuntuu hyvälle. Nyt on kuitenkin seuraavien tavoitteiden aika, Ruusuvuori sanoo Helsingin Sanomien haastattelussa.

Koronavirus aiheuttaa vaikeuksia

Tavallisesti tenniksen ammattilaiset harjoittelevat ja pelaavat 11 kuukautta vuodessa. Koronaviruksen takia myös tenniksen kisoja on vähemmän. Se aiheuttaa vaikeuksia pelaajille.

– Onneksi Emil on kuitenkin vasta 21-vuotias, eikä esimerkiksi 35-vuotias. Hänellä ei ole kiire mihinkään, valmentaja Federico Ricci lohduttaa.

Valmentaja Ricci sanoo, että Ruusuvuoren pelissä ei ole paljon heikkouksia. Hän on oikeakätinen pelaaja, joka lyö kovaa ja tarkasti.

– Aiemmin hänen suorituksensa olivat epätasaisia. Nyt hän on hyvin varma.

Ricci uskoo, että Ruusuvuori yltää vielä korkealle ammattilaistenniksen kovassa maailmassa.

Lähteet STT, HS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)