Teemu Pukki on Suomen miesten jalkapallomaajoukkueen tärkeimpiä pelaajia. Miesten joukkueen lempinimi on Huuhkajat.
Teemu Pukki täytti maaliskuun lopussa 31 vuotta. Pukin kevät on sujunut hyvissä merkeissä. Pukki on laukonut maaleja vastustajien verkkoon ahkerasti.
Teemu Pukki on tehnyt jo toiseksi eniten maaleja Huuhkajissa. Maajoukkueen kaikkien aikojen paras maalintekijä on Jari Litmanen. Litmanen teki maajoukkueessa 32 maalia. Pukki on enää kahden maalin päässä Litmasen ennätyksestä.
Norwich nousee Valioliigaan
Teemu Pukki pelaa ammattilaisena Englannissa. Hänen joukkueensa Norwich pelaa Englannin Mestaruusarjassa. Mestaruussarja on Englannin toiseksi korkein sarjataso.
Pukki on tehnyt Norwichissa tällä kaudella 25 maalia. Norwich johtaa Mestaruussarjaa. Seura varmisti paluunsa Valioliigaan viime viikonvaihteessa. Valioliiga on Englannin ylin jalkapallon sarjataso.
Pukki teki pari viikkoa sitten hattutempun eli kolme maalia vastustajan verkkoon. Norwich murskasi ottelussa vastustajajoukkueen Huddersfieldin peräti 7–0.
– Haluan tietenkin tehdä paljon maaleja. Parhaan maalintekijän titteli ei kuitenkaan ole minulle pakkomielle, Pukki sanoi.
EM-kisat alkavat kesäkuussa
Jalkapallon EM-kisat alkavat kesäkuussa. Pukki pelaa Suomen joukkueessa.
Huuhkajat aloittaa kisat 12. kesäkuuta. Huuhkajat kohtaa silloin Tanskan. Ottelu pelataan Kööpenhaminassa. 16. kesäkuuta Suomi pelaa Venäjää vastaan ja 21. kesäkuuta Belgiaa vastaan.
Lähteet STT, HS
