Morandin silta romahti Genovassa viime viikon tiistaina. Silta on pitkä maantiesilta. Sillasta romahti 100 metrin kappale noin 50 metriä alas maahan. Romahduksessa kuoli 43 ihmistä.
Romahduksen syytä ei tiedetä. Genovassa oli kova sade ja tuuli, kun silta romahti. Sillan pitäisi kuitenkin kestää kovakin myrsky.
On arveltu, että silta oli huonossa kunnossa. Sitä ei ollut korjattu ajoissa. Italian hallitus on syyttänyt, että Autostrade-yhtiö ei ole huolehtinut Morandin sillan kunnosta. Autostrade on yhtiö, joka on vastuussa siitä, että silta on kunnossa.
Italiassa oli lauantaina surupäivä onnettomuuden uhrien muistoksi. Monet onnettomuuden uhrit haudattiin lauantaina.
Lähde STT
Se on kauhea, toi ihmisfaktori. Tuskin on kyse luonnonkatastrofista. Mielenrauhaa kuolonuhrien lähimmäisille, otan osaa.