Suomen miesten jalkapallomaajoukkue eli Huuhkajat pelaa ensi kesänä EM-lopputurnauksessa. Paikka varmistui, kun joukkue voitti Liechtensteinin Helsingissä 15. marraskuuta 3–0.
Huuhkajat hävisi maanantaina EM-karsintojen päätöskamppailun Kreikalle 1–2. Tappiolla ei kuitenkaan ole merkitystä Suomen kisapaikan kannalta.
Miesten joukkue pääsee nyt ensimmäistä kertaa arvokisoihin. Kisat järjestetään 12 eri Euroopan maassa. Suomea lähimmät pelipaikat ovat Kööpenhaminassa ja Pietarissa.
Huuhkajien päävalmentaja Markku Kanerva on saanut viime aikoina paljon kiitosta. Kanerva on rauhallinen valmentaja, joka on saanut joukkueen yhtenäiseksi.
– Olen äärimmäisen ylpeä tästä joukkueesta. Kiitos kuuluu koko porukalle, Kanerva sanoi ottelun jälkeen.
Suomen joukkueen tärkein pelaaja Teemu Pukki teki ratkaisevassa ottelussa kaksi maalia. Pukkia on kutsuttu julkisuudessa joukkueen sankariksi. Pukki itse korostaa, että kyse on nimenomaan joukkueesta, eikä yksittäisistä pelaajista.
Lähteet STT, Yle
seoli mukavastti sen on hyvän teki teemu pukki
?