Sunnuntai on suosittu ostospäivä

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 14.01.2020

Sunnuntaista on tullut suosikkipäivä ostoksille. Ostoksia tehdään myös myöhään illalla.

Kauppojen aukioloajat muuttuivat neljä vuotta sitten. Kaupat saivat silloin oikeuden päättää siitä, ovatko ne auki myös sunnuntaisin, iltaisin ja öisin.

Suuret kaupat ovat hyötyneet vapaista aukioloajoista. Ne ovat kasvattaneet myyntiään 20 prosentilla.

Pieniä kauppoja muutos ei sen sijaan auttanut. Satoja kauppoja on lakkautettu vuoden 2016 jälkeen.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)