Ruotsalaisella Spotifylla on yli 200 miljoonaa käyttäjää. Spotify on maailman suosituin musiikkipalvelu.
Spotifyn tavallinen tilaus maksaa nyt 10,99 euroa kuukaudessa. Spotify perustelee hinnankorotusta sillä, että se voi kehittää palveluitaan ja valikoimaansa.
Spotify on saatavilla myös ilmaisena versiona. Ilmainen versio rahoitetaan mainoksilla. Spotifyn ilmaisessa versiossa soitetaan mainoksia kappaleidein välissä.
Muita suosittuja musiikkipalveluita ovat Apple Music, Tidal ja Googlen YouTube. Applesta ja Tidalista ei ole saatavilla ilmaista versiota. Spotify on niin sanottu suoratoistopalvelu. Musiikki toistetaan suorana internetistä.
Lähde Yle
