Sisällissodan muistohetki pidettiin eduskunnassa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 31.01.2018

Eduskunnassa pidettiin vuoden 1918 sisällissodan muistohetki.

Puolueiden puheenjohtajat pitivät perjantaina muistohetken.

Puheenjohtajat pitivät yhteisen puheen eduskunnassa. Puheenjohtajat korostivat, että sovinto, demokratia ja tasa-arvo ovat tärkeitä asioita.

Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo sanoi, että ne luovat pohjan, jolle Suomi on rakennettu.

Puheenjohtajat tuomitsivat myös väkivallan. Vasemmistoliiton puheenjohtaja Li Andersson sanoi, että mikään ei oikeuta väkivaltaa poliittisessa toiminnassa.

Puheen lisäksi muistohetkessä kuultiin musiikkiesityksiä. Muistohetkessä myös luettiin ääneen ihmisten muistoja sisällissodasta.

Lähde Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)