Porissa tapahtuu heinäkuun puolivälissä. Pori Jazz -festivaali järjestetään 14.-22.7. Samaan aikaan kaupungissa on toinen suuri tapahtuma nimellä SuomiAreena. Perinteinen keskustelutapahtuma alkaa 16.7. ja päättyy 20.7. Tarjolla on kaikkiaan lähes 100 tapahtumaa ja noin 500 puhujaa. Mukana on esimerkiksi jemeniläinen rauhannobelisti Tawakkol Karman.
Selkokeskus on mukana tapahtumassa. Keskiviikkona 18. heinäkuuta SuomiAreenassa on keskustelu, jonka otsikko on Sano se selkeämmin! – Puhetta selkokielestä. Mukana keskustelussa ovat muun muassa ministeri Krista Kiuru, kansanedustaja Raija Vahasalo ja kielentutkija Vesa Heikkinen. Puhetta johtaa selkokirjailija Pertti Rajala.
MTV3 televisioi SuomiAreenan parhaita paloja. Huomenta Suomen lähetykset tehdään Porista koko viikon. Loppuviikosta SuomiAreena Special kokoaa päivän mielenkiintoisimmat keskustelut.