Suomesta lähtee Pyeongchangin olympialaisiin Etelä-Koreaan noin 100 urheilijaa. Suurin osa joukkueesta valittiin viime viikolla. Joitakin täydennyksiä voi vielä tulla.
Edellisissä talviolympialaisissa Suomi sai viisi mitalia. Nyt siis odotetaan vähän parempaa.
Hiihtäjiltä odotetaan eniten
Suomalaiset toivovat aina, että hiihtäjät menestyvät. Suomen hiihtäjät ovat selvästi piristyneet, kun olympialaiset lähestyvät. Krista Pärmäkoski voitti juuri maailmancupin kilpailun. Iivo Niskanen voitti maailmanmestaruuden viime talvena. Mitali saattaa tulla nytkin.
Naisten ampumahiihdossa Kaisa Mäkäräinen on menestynyt hyvin. Hän hiihtää vauhdikkaasti, mutta ammunta ei aina suju yhtä hyvin.
Yhdistetyssä Ilkka Herola on lähellä maailman kärkeä. Yhdistetyssä hiihdetään ja hypätään mäkeä.
Miesten ja naisten jääkiekossa voi tulla mitaleita. Pikaluistelussa Mika Poutala voi päästä palkintosijoille.
Lumilautailussa on mukana kokeneita kilpailijoita. Enni Rukajärvi, Roope Tonteri tai Peetu Piiroinen voivat menestyä. Tai joku muu joukkueesta.
Seitsemän mitalia on siis hyvin mahdollista saada, jos kaikki onnistuvat. Pyeongchangin olympialaiset alkavat 9. helmikuuta.
Lähde STT
