Sankarikoirat pelastavat ihmisiä

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Niklas Törnblom
Uutinen julkaistu: 14.03.2018

Koira on ihmisen paras ystävä. Jotkut koirat jopa pelastavat ihmisen hengen.

Kennelliitto palkitsee joka vuosi koiria, jotka pelastavat ihmisten henkiä. Niitä kutsutaan sankarikoiriksi. Viime vuonna Kennelliitto palkitsi 18 koiraa. Tämä juttu kertoo neljän sankarikoiran tarinat.

Myly löysi kaatuneen naisen Eräänä iltapäivänä welsh corgi cardigan Myly oli kävelyllä pellon reunalla. Äkkiä Myly huomasi jotain outoa pellolla.

Myly haukkui. Se halusi mennä pellolle.

Pellolta kuului hiljainen naisen ääni, joka pyysi apua. Nainen oli kaatunut. Hän ei päässyt itse ylös.

Hän makasi pellolla ainakin tunnin. Mylyn ansiosta nainen sai apua.

Lue myös Selkosanomien numerosta 5/2018, miten sankarikoirat Nuppu, Yaya ja Masi pelastivat ihmisiä.

(Kuvaajan nimi korjattu 31.7.2018. Myös Selkosanomien numeron 5 kuvan on ottanut Niklas Törnblom.)

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)