Saksalainen laatusarja

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Yle Kuvapalvelu
Uutinen julkaistu: 26.08.2020

Das Boot – Sukellusvene U-612 on vuoden parhaita tv-sarjoja. Saksalainen sarja kertoo toisesta maailmansodasta ja sukellusveneen miehistöstä.

Das Boot -sarja pohjautuu samannimiseen elokuvaan. Elokuvan ensi-ilta oli 1980-luvun alussa.

Tv-sarjan ensimmäinen kausi julkaistiin vuonna 2018 ja toinen tänä vuonna. Molemmat kaudet voi katsoa verkossa Yle Areenassa. Jaksoja on kaikkiaan 16.

Sarjan tapahtumat sijoittuvat vuoteen 1942, eli toiseen maailmansotaan. Tapahtumia kuvataan sekä merellä saksalaisessa sukellusveneessä että maalla La Rochellen kaupungissa. La Rochelle on ranskalainen rannikkokaupunki, jonka saksalaiset miehittivät.

Lähde HS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)