Suomella oli MM-kisoissa kaksi joukkuetta, Rockettes ja Team Unique.
Kilpailussa luisteltiin ensin lyhytohjelma ja sitten vapaaohjelma. Rockettes nousi hyvän vapaaohjelman ansiosta lopputuloksissa toiseksi. Team Unique puolestaan putosi vapaaohjelman jälkeen toiselta sijalta neljänneksi.
Rockettes ja Team Unique ovat molemmat helsinkiläisiä joukkueita. Rockettes edustaa Helsingin Taitoluisteluklubia. Team Unique on Helsingfors Skridsklubbin joukkue.
MM-kisat luisteltiin Budapestissä Unkarissa viime viikonvaihteessa. Maailmanmestaruuden vei venäläinen Paradise-joukkue. Se on ollut tällä kaudella muissakin kisoissa maailman paras.
Suomi on ylivoimaisesti menestynein maa muodostelmaluistelussa. Suomen joukkueet ovat saaneet yhteensä 21 MM-mitalia vuodesta 2000 lähtien.
Kolme joukkuetta on edustanut Suomea MM-kisoissa. Rockettes on ollut maailman paras neljä kertaa, samoin kuin Marigold Iceunity -joukkue. Suomea edustaa MM-kisoissa seurajoukkue, joka voittaa Suomen mestaruuden. Lisäksi edellisten MM-kisojen parhaat maat lähettävät kisoihin kaksi joukkuetta.
Muodostelmaluistelu on melko nuori urheilulaji. Se syntyi Yhdysvalloissa 1970-luvulla. Muodostelmaluistelussa parikymmentä luistelijaa tekee kuvioita samaan aikaan musiikin tahdissa. Kilpailun voittaa joukkue, joka tekee kuvionsa tarkimmin.
