Raketteja ja kuohuviiniä

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 21.12.2016

Uusivuosi on vuoden ensimmäinen ja viimeinen juhla. Juhla alkaa illalla 31. joulukuuta ja jatkuu usein 1. tammikuuta yöhön asti.

Suomessa joulua vietetään tavallisesti kotona perheen kanssa. Sen sijaan varsinkin nuoret viettävät uuttavuotta ystävien kesken.

Kun kello lähestyy kahtatoista, kokoonnutaan kellon lähelle.

Kun kello lyö kaksitoista, juodaan usein kuohuviiniä ja toivotetaan onnellista uutta vuotta!

Monet ostavat ilotulitusraketteja uutenavuotena ja ampuvat niitä itse. Monet kaupungit järjestävät ilotulituksia, joita kaikki voivat tulla katsomaan.

Onnellista uutta vuotta 2017!

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)