Porvoossa ammuttiin poliisia kohti sunnuntaina. Poliisi otti kiinni seuraavana iltana kaksi miestä Tampereen lähellä Ikaalisissa.
Epäillyt ampuivat pakoautosta poliisia kohti. Kukaan ei kuollut, mutta takaa-ajo oli kova. Miehet ovat Ruotsin kansalaisia. Toinen on myös Suomen kaksoiskansalainen. Miehiä epäillään murhien yrityksestä. Epäillyt halusivat vahingoittaa nimenomaan poliisia.
Poliisiin kohdistunut väkivalta on kaksinkertaistunut 2000-luvulla.
– Tämä on todella vakavaa ja anteeksiantamatonta toimintaa, pääministeri Antti Rinne sanoo.
Lähteet STT, HS, Yle