HUOM! Päivitämme palvelimiamme torstaina 29.01.2026. Päivitys saattaa aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoksia verkkopalveluissamme. Pahoittelemme mahdollisia häiriötä.
Pohjois-Korea varustautuu sotaan – Selkosanomat

Pohjois-Korea varustautuu sotaan

Teksti: PK
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.04.2013

Pohjois-Korea uhkaa Etelä-Koreaa ja Yhdysvaltoja ydinaseiskulla.

Pohjois- ja Etelä-Korean välit ovat kiristyneet äärimmilleen. Pohjois-Korean johtaja Kim Jong-Un on ilmoittanut, että maa on sodassa eteläisen naapurinsa kanssa. Kommunistinen diktatuurivaltio on suuttunut Etelä-Korean ja Yhdysvaltojen yhteisestä sotaharjoituksesta. Pohjois-Korea on uhannut ydinaseiskuilla Etelä-Koreaa ja Yhdysvaltoja. Etelä-Korean presidentti Park Geun-Hye ilmoitti, että Etelä-Korea vastaa välittömästi, jos pohjoisessa ryhdytään sotilaallisiin toimiin. Pohjois-Korea teki helmikuussa onnistuneen ydinkokeen.

Yksi kommentti artikkeliin ”Pohjois-Korea varustautuu sotaan”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)