Painonnostaja Anni Vuohijoki nousi huipulle

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 03.04.2018

Painonnostaja Anni Vuohijoki sai uransa ensimmäiset arvokisamitalit EM-kisoista. Vuohijoki nappasi kaksi pronssia viime viikolla.

Vuohijoki sai pronssimitalit 63 kilon sarjassa. Hän saavutti pronssia sekä työnnössä että yhteiskilpailussa. Vuohijoen yhteistulos 203 kiloa on samalla uusi Suomen ennätys. EM-kisat järjestettiin Romanian pääkaupungissa Bukarestissa.

Vuohijoki on ensimmäinen suomalainen painonnostaja, joka ylsi lajin arvokisoissa mitaleille 17 vuoteen. Edellinen suomalainen arvokisoissa menestynyt painonnostaja on Karoliina LUndahl. Hän sai EM-pronssia vuonna 2001.

29-vuotias Vuohijoki edustaa Rovaniemen Reipasta. Hänen tavoitteensa on menestyä seuraavissa kesäolympialaisissa. Olympialaiset järjestetään vuonna 2020 Japanin pääkaupungissa Tokiossa.

Yksi kommentti artikkeliin ”Painonnostaja Anni Vuohijoki nousi huipulle”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)