Olli Lindholm on poissa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 13.02.2019

Yö-yhtyeen laulaja Olli Lindholm on kuollut. Lindholm oli kuollessaan vain 54-vuotias.

Lindholm menehtyi äkilliseen sairauskohtaukseen maanantain ja tiistain välisenä yönä.

Lindholm tuli tunnetuksi porilaisen Yö-yhtyeen laulajana. Yö oli erittäin suosittu 1980-luvun alussa. Yön levy Varietee oli suuri menestys vuonna 1983. Konsertteja oli paljon. Sen jälkeen Yö menetti suosiotaan.

Välillä Lindholm teki muitakin töitä. Hän oli siivousalalla ja taksinkuljettajana.

Yö nousi uudelleen suureen suosioon 2000-luvulla. Levy Rakkaus on lumivalkoinen ilmestyi vuonna 2003. Siitä tuli hyvin suosittu. Yöllä on ollut paljon keikkoja oli sen jälkeen.

Lindholm tuli kaikkien tutuksi myös televisiossa. Hän oli mukana Vain elämää -ohjelmassa ja yhtenä tuomarina The Voice of Finland -ohjelmassa.

Ystävänpäivänä torstaina 14.2. The Voice of Finland -ohjelmassa on jakso Olli Lindholmin muistoksi. The Voice of Finlandin jaksoja on tehty etukäteen. Lindholm on niissä mukana maaliskuun loppuun asti.

– En usko, että Yö jatkaa enää ilman Ollia, sanoo Yö-yhtyeen lauluntekijä Jussi Hakulinen.

Hän haluaa tehdä ensi kesänä yhden keikan Olli Lindholmin muistoksi.

Lähteet STT, Ilta-Sanomat

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)