Työt loppuvat seuraavien kahden vuoden aikana. Nokia haluaa säästää rahaa, joten se irtisanoo työntekijöitä. Nokian palveluksessa on 90 000 työntekijä eri maissa ympäri maailmaa.
– Olemme pohtineet pitkään, kuinka saamme oikeat ihmiset oikeisiin töihin. Nämä eivät ole helppoja päätöksiä, Nokian toimitusjohtaja Pekka Lundmark sanoo.
– Haluamme tulevaisuudessa panostaa tutkimukseen ja kehitykseen. Haluamme tehdä parempia tuotteita.
Nokia vähentää Suomesta reilut 300 työpaikkaa. Nokiassa on töissä Suomessa 6 200 ihmistä. Työntekijöitä tarvitaan nopeiden 5g-verkkojen suunnitteluun ja kehitykseen.
Lähteet Yle, Kauppalehti
