Uusimmat tutkimukset paljastavat, että jo pienet vauvat reagoivat musiikkiin ilmeillä ja liikkeillä.
Nuoret käyttävät musiikkia tunteiden säätelyyn. Musiikki tukee nuoren henkistä kasvua ja kehitystä. Musiikkia voi harrastaa esimerkiksi käymällä konserteissa, soittamalla itse jotain soitinta tai kuuntelemalla sitä vaikka kännykällä. Musiikin opiskelu toimii eräänlaisena piristeenä aivoille.
Jyväskylän yliopiston musiikin laitos tutki musiikin vaikutuksia aivoihin ja tunteisiin usean vuoden ajan.
Normaalisti kuuntelen musiikkia kun olen järkyttynyt. Saan paremman olon.
Musiikki auttaa myös kasvua ja kehitystä
koko elämän ajan.
Konsertissa käyminen ja musiikin kuunteleminen on loistava harrastus.
Musiikki on paras lääke nuorten hallita tunteitaan. Hip-hop-tanssi auttaa ilmaisemaan itseä, tunteita ja ajatuksia. Musiikin avulla ihmiset kommunikoivat. Ei haittaa jos ei ymmärrä toisen kieltä tai on eri kulttuuri.
Ruokaa tehdessä voi kuunnella oman kulttuurin musiikkia ja vähän tanssia lapsen kanssa.
terv. KOTOryhmä