Mitalikahveilla Leijonien kanssa

Teksti: Ella Airaksinen
Kuva: Ella Airaksinen
Uutinen julkaistu: 13.06.2019

Suomen miesten jääkiekon maajoukkue eli Leijonat voitti MM-kultaa toukokuussa. Jääkiekkojoukkue HIFK järjesti kolmelle pelaajalle mitalikahvit Helsingissä.

Paikalla olivat maalivahti Kevin Lankinen sekä hyökkääjät Jere Sallinen ja Juhani Tyrväinen.

MM-pokaali komeilee pöydän päällä. Kolme jääkiekkoilijaa poseeraa sen kanssa. Sen jälkeen he leikkaavat mansikkakakun voiton kunniaksi.

Maailmanmestaruuspokaali pöydän päällä.
Mitalikahveilla pääsi ihastelemaan MM-pokaalia.

Leijonilla on ollut hieno kevät. Nyt heillä on edelleen hyvä tunnelma. Joukkueena menestyminen tuntuu hyvältä. Vasta vähän aikaa sitten he juhlivat isoa voittoa tuhansien suomalaisten kanssa.

Lankinen, Sallinen ja Tyrväinen alkoivat pelata jääkiekkoa, kun he olivat ihan pieniä. Nyt he ovat jääkiekon maailmanmestareita.

Mutta mitä muuta he ehtivät tehdä jääkiekon lisäksi? Mitä kesäsuunnitelmia heillä on? Mitalikahveilla kolme jääkiekkoilijaa kertoi Selkosanomille vapaa-ajastaan.

Kesällä golfia ja tennistä

Kolmikon aika menee jääkiekon parissa. Harjoittelu on tärkeää, jos haluaa tulla taitavaksi pelaajaksi. Kesällä he ehtivät kuitenkin tehdä vähän muutakin.

– Kesällä pelaan golfia. Se on hyvä vastapaino harjoittelulle. Golfissa pääsee näkemään kavereita ja liikkumaan luontoon, Tyrväinen sanoo.

Myös Sallinen viihtyy golfin parissa kesällä. Hän tykkää myös pyöräillä ja pelata tennistä. Lankinen pelaa tennistä ja padelia, mutta hänelle perhe on tärkein.

– Vapaa-aikana yritän viettää mahdollisimman paljon aikaa tyttöystäväni, perheeni ja kavereideni kanssa, Lankinen kertoo.

Jääkiekkoilijat ehtivät lomailla kesällä vähän. Sallisella on jo lomasuunnitelmia.

– Kesälomalla menen mökille. Voisin myös tehdä jonkin pienen lomareissun. Aion viettää paljon aikaa kavereideni kanssa. Silti kesällä täytyy myös harjoitella paljon, Sallinen sanoo.

Vain harjoittelemalla menestyy

Miten ammattijääkiekkoilijaksi sitten pääsee? Harjoitus tekee mestarin, kuten Suomessa sanotaan.

– Pitää jaksaa harjoitella. Jos ei menesty vielä 18-vuotiaana, ei kannata luovuttaa. Vielä myöhemminkin voi menestyä, kunhan jaksaa harjoitella, Tyrväinen rohkaisee.

Jääkiekko on paljon muutakin kuin harjoittelua. Joukkuekaverit ovat tärkeitä kaikille kolmelle jääkiekkoilijalle. Myös pelaamisen ilo täytyy muistaa.

– Nauti pelaamisesta, Sallinen tiivistää.

Yksi kommentti artikkeliin ”Mitalikahveilla Leijonien kanssa”

  1. Todella hyvä ja selkeä selkokielijuttu, hyvää työtä toimittajalta, tuollaisia tarvitaan lisää.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)