Minustako presidentti?

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 17.01.2018

Paavo Väyrysellä on oma valitsijayhdistys, jonka ehdokas hän on.

Miksi olet paras presidenttiehdokas?

‑ Olen paras ehdokas, sillä kannatan itsenäistä ja puolueetonta Suomea. Lisäksi minulla on usean vuosikymmenen kokemus korkeimmista poliittisista tehtävistä.

Miten aiot presidenttinä vaikuttaa siihen, että ketään ei kiusata työssä tai koulussa?

‑ Aion olla koko kansan arvojohtaja. Aion ottaa kiusaamisen esille puheissani, jotka on osoitettu koko kansalle.

Miten aiot ottaa maahanmuuttajat huomioon, jos sinusta tulee presidentti?

‑ Pidän huolta, että Suomessa kaikkia kohdellaan tasavertaisina yksilöinä, jos he ovat maassa laillisesti.

Mitä aiot presidenttinä tehdä, että suomalaisten lukutaito pysyy hyvänä?

‑ Pidän puheita koko kansalle. Nostan puheissani esille sen, että koulutus on kansakunnan menestyksen perusta.

Tuleeko Suomen presidentille selkokieliset nettisivut, jos sinusta tulee presidentti?

‑ Kyllä, tulee.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)