Vielä viime vuoden lopulla Minna Kauppi ajatteli, että hänen uransa oli jo päättynyt. Kauppi oli pettynyt viime kesän suorituksiinsa. Huippu-urheilija ei ollut tyytyväinen, kun MM-kisoista ei irronnut yhtään mitalia.
Kauppi purskahti itkuun, kun hän ylitti viime kesänä maaliviivan. Ponnistus riitti vaatimattomaan sijaan 24. Näistä kisoista on vierähtänyt jo sen verran aikaa, että Kauppi on yhtä hymyä.
– Viime kausi ei ollut urheilua, se oli murheilua. Olin jatkuvasti sairaana, eikä mikään sujunut. Minun ei olisi pitänyt lähteä ollenkaan niihin kisoihin, Kauppi sanoo Iltalehdessä.
Kaupin jalan akillisjänteet olivat tulehtuneet MM-kisoissa. Ne pysyivät koossa ainoastaan vahvojen teippausten avulla.
– Kivut olivat niin kovat, että harjoittelu oli vaikeaa. Kisojen jälkeen voin huonosti niin henkisesti kuin fyysisesti. Pohdiskelin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että en halua lopettaa uraani pettymykseen.
Kaupille on selvää, mitä hän tekee urheilu-uransa jälkeen. Hän on valmistunut Jyväskylän yliopistosta kieltenopettajaksi.
32-vuotias Kauppi seurustelee Apulanta-yhtyeen rumpalin Simo ”Sipe” Santapukin kanssa. Kauppi valittiin Vuoden 2010 urheilijaksi.