Mikko Rantanen on nuori ja lahjakas pelaaja. Hän pelasi Pohjois-Amerikan ammattilaisliigassa jääkiekkoa jo kaudella 2015–2016. Rantanen oli silloin vasta 18-vuotias.
– Mikko on ansainnut paikkansa joukkueen kokoonpanossa. Hän on NHL-sarjan parhaita nuoria laitahyökkääjiä, Coloradon päävalmentaja Jared Bednar kehuu.
Lämmin vastaanotto Coloradossa
Mikko Rantasen kuuden vuoden sopimus on peräti 55 miljoonan dollarin arvoinen. Rantanen palasi Coloradon Kalliovuorille viime viikolla ja alkoi harjoitella joukkueen kanssa.
Kun Rantanen saapui joukkueen kotihallille viime viikon maanantaina Denverissä, hän sai lämpimän vastaanoton.
Rantanen teki edellisellä kaudella 31 maalia ja 87 pistettä. Rantanen pelasi 74 ottelua. NHL-uransa aikana Rantanen on pelannut 239 ottelua. Hän on tehnyt niissä 209 pistettä.
Laine palasi Winnipegiin
Myös toinen suomalainen NHL-tähti eli Patrik Laine teki sopimuksen juuri ennen kauden alkua. Laine solmi kaksivuotisen sopimuksen Winnipeg Jetsin kanssa. Laine ansaitsee kuusi miljoonaa dollaria vuodessa.
– Olen hyvä seuraavat kaksi vuotta ja teen paljon maaleja. Minulle on sama, onko sopimukseni kahdeksan vai kahden vuoden pituinen. Haluan tehdä paljon maaleja ja olla parempi pelaaja.
Lähteet TS, HS, IL

MIELENkiintoinen teksti,