Jarkko Nieminen oli yksi maailman parhaimmista tenniksen pelaajista. Hän lopetti uransa pari vuotta sitten. Henri Kontinen on nyt nelinpelissä huipulla. Mutta uutta suomalaista Niemisen kaltaista kaksinpelin taituria ei ole näkynyt. Tilanne voi muuttua pian. Viime joulukuussa 17-vuotias Otto Virtanen voitti Yhdysvalloissa suuren nuorten Orange Bowl -turnauksen.
Moni tenniksen supertähti on voittanut nuorena saman turnauksen. Heidän joukossaan on tuttuja nimiä, kuten Björn Borg, John McEnroe ja Roger Federer.
Virtanen on pelannut tennistä koko ikänsä. Pikkupoikana Virtanen löi palloa autotallin seinään.
– Niin kauan kuin muistan minulla on ollut maila kädessä ja pallot mielessä, hän sanoo STT:n haastattelussa.
Tänä talvena Virtanen sai harjoittella monta tuntia maailman parhaan pelaajan Novak Djokovicin kanssa.
– Siitä jäi tosi hyvä fiilis. Se antoi luottamusta tähän vuoteen ja kisoihin, Virtanen sanoo.
Lähteet STT, Yle, Tennis.fi
