Suomi ja Ukraina sopivat kuitenkin 5. toukokuuta, että kausityöntekijät tulevat Suomeen.
Suomen maatiloille tulee ulkomailta kaikkiaan 1 500 työntekijää. Suurin osa työntekijöistä on Ukrainasta.
Ukrainalaisille on luvattu töitä kolmeksi kuukaudeksi. Heillä on samat oikeudet terveydenhoitoon kuin suomalaisilla. Tähän mennessä Suomeen on saapunut 600 ukrainalaista työntekijää.
Työntekijät ovat tärkeitä maatiloilla ja marjanpoiminnassa koronakriisin aikana. Kaikkiaan kausitöihin tarvitaan 4 000 ihmistä. Maatiloilla on siis edelleen pulaa työvoimasta.
Lähteet Maaseudun Tulevaisuus, Yle
Suomessa on paljon maahanmuuttaajia ja työttömiä, miksi he eivät työskentele näillä tiloilla
kaikki etsivät työtä ja miten saada se …..
Kiitos