Maa sortui rivitalon alta Tampereella

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.02.2020

Kaksikerroksinen rivitalo on sortumavaarassa Tampereella. Neljä perhettä joutui muuttamaan pois talosta.

Asukkaat huomasivat muutama viikko sitten, että maa häviää talon ympäriltä ja perustusten vierestä. Talo sijaitsee rinnetontilla Tampereen Kaarilassa Vaakkolammin rannalla.

Sortuman syytä ei tiedetä. Runsaat sateet ja lauha talvi ovat voineet aiheuttaa maan vajoamisen.

Talon ympärillä olevaan maaperään ja rinteeseen täytyy tehdä uusi pohja sorasta ja mullasta, jotta siinä on jälleen turvallista asua. Tämä maksaa kymmeniä tuhansia euroja. Maan häviäminen talon alta on Suomessa hyvin harvinaista. Vielä ei tiedetä, kattaako vakuutus vahingon.

Lähteet HS, STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)