Ensimmäinen lottoarvonta järjestettiin televisiossa 3. tammikuuta vuonna 1971. Ensimmäiset lottokupongit täytettiin vuoden 1970 joulukuussa.
Lotto on ollut alusta saakka suomalaisten suuri suosikki. Lotosta on tullut monille perinne, joka tuo pientä jännitystä lauantai-iltaan.
Veikkauksen liiketoimintajohtaja Anu Kytö sanoo, että Lottoon tehdään muutoksia hyvin varovasti. Suomalaisten mielestä ainakin Loton pitää olla samanlainen kuin ennen.
Arvontalaitteessa on 40 palloa. Pelaaja valitsee 7 numeroa väliltä 1–40. Jos pelaaja saa seitsemän oikein, hän voittaa päävoiton.
Lähde Yle
