HUOM! Päivitämme palvelimiamme torstaina 29.01.2026. Päivitys saattaa aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoksia verkkopalveluissamme. Pahoittelemme mahdollisia häiriötä.
Lannoitetehdas räjähti Yhdysvalloissa – Selkosanomat

Lannoitetehdas räjähti Yhdysvalloissa

Teksti: LL, Lähde HS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 23.04.2013

Yhdysvalloissa Texasissa räjähti viime viikolla lannoitetehdas.

Lannoitetehtaan räjähdyksessä kuoli ainakin 14 ihmistä ja 160 loukkaantui. Tehtaalla oli ennen räjähdystä tulipalo, jota palokunta oli juuri sammuttamassa. Kuolleet olivat pääasiassa palomiehiä ja ensihoitajia, jotka olivat sammuttamassa tulipaloa. Onnettomuuden syytä ei vielä tiedetä. On mahdollista, että se johtui tulipalosta. Onnettomuus saattoi myös johtua aineista, joita tehtaalla valmistettiin. Ainakin osa niistä on hyvin räjähdysherkkiä. Viranomaiset tutkivat parhaillaan, onko tehdas laiminlyönyt turvallisuusmääräyksiä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)