Koronatartuntoja on havaittu viime viikkoina melkein yhtä paljon kuin keväällä. Eniten tartuntoja on havaittu Uudellamaalla.
Tartunnat ovat lisääntyneet eniten nuorilla aikuisilla. Kolmannes uusista tapauksista on havaittu 20-30-vuotiailla. Syynä on luultavasti se, että nuoria on rokotettu koronaa vastaan vähemmän kuin vanhoja ihmisiä. Korona on levinnyt myös kesän juhlissa ja festivaaleilla. Niissä on ollut paljon ihmisiä pienessä tilassa.
Maskien käyttöä ja kahden metrin turvaväliä suositellaan yhä. Lisäksi rajoitukset voivat uudelleen tiukentua alueilla, missä koronavirus leviää eniten.
Lähteet: STT, Helsingin Sanomat
Toivon, että korona loppuu pian. Haluaisin vierailla Suomea, mutta se ei ole mahdollista nyt(
Toivon, että korona lähti pois nopeammin.