Kontinen voitti Wimbledonissa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.07.2016

Henri Kontinen on ensimmäinen suomalainen, joka on voittanut tenniksen grand slam -turnauksen.

Suomen Henri Kontinen ja Britannian Heather Watson voittivat sunnuntaina Wimbledonin tennisturnauksen sekanelinpelin.

Henri Kontinen on ensimmäinen suomalainen, joka voittanut aikuisten sarjassa grand slam -turnauksen. Grand Slam -turnaukset ovat tenniksen arvostetuimpia turnauksia. Niitä ovat Australian, Ranskan, Yhdysvaltojen ja Englannin Wimbledonin turnaukset. Wimbledonin turnaus on kaikkein arvostetuin tennisturnaus.

– Tämä on se turnaus, jota kaikki pelaajat miettivät mielessään. Täällä on arvostus ja historia, sanoi Kontinen voiton jälkeen.

Sekanelinpeli tarkoittaa, että pelissä on kaksi kahden hengen joukkuetta. Joukkueissa pelaa yksi nainen ja yksi mies.

Kontinen menestyi jo nuorena tennisturnauksissa. Hän on erikoistunut nelinpeliin. Hän pelaa myös miesten nelinpelejä. Kontinen on nyt 26-vuotias.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)