Kehitysvammaisia TET-harjoittelussa eduskunnassa

Teksti: Markku juusola
Kuva: Teemu Huikuri
Uutinen julkaistu: 08.11.2017

Kehitysvammaisia nuoria meni tällä viikolla TET-harjoitteluun eduskuntaan.

TET-harjoittelu eduskunnassa on osa Kehitysvammaliiton #tavoitteenatyö-kampanjaa. Mukaan lähti 37 kansanedustajaa, kaksi eduskuntaryhmää ja eduskunnan laitoshuolto. Kampanjan tarkoituksena on lisätä tietoa kehitysvammaisten henkilöiden työllisyystilanteesta. Kampanjan avulla kehitysvammaiset nuoret pääsevät osaksi eduskunnan työyhteisöä.

– On hienoa, että näin moni eduskunnassa on ottanut haasteen vastaan, sanoo kansanedustaja Johanna Karimäki. Hän on eduskunnan vammaisasiain työryhmän puheenjohtaja.

– Työelämään tutustuminen on tärkeä askel kohti työelämää ja palkkatyötä. Toivomme, että kampanja auttaa kehitysvammaisten nuorten työllistämistä.

Eduskunnan TET-harjoittelussa työ on räätälöity nuoren omien vahvuuksien ja osaamisen mukaan. Työtehtäviä ovat esimerkiksi eduskuntaan tutustuminen, valokuvien ottaminen, kahvitarjoiluissa auttaminen ja lehtijuttujen skannaus.

TET tarkoittaa peruskoululaisten työelämään tutustumista. TET on lyhyt työharjoittelu työpaikalla.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)