Lukumäärä on suuri, jos sitä vertaa koko Suomen tartuntoihin viime aikoina. Viime aikoina Suomessa on havaittu 10-40 tartuntaa päivässä.
Suurin osa Kainuun tartunnoista huomattiin perjantaina Kuhmossa. Tartuntoja ovat saaneet nuoret alle 30-vuotiaat henkilöt.
Kuhmo yrittää nyt estää koronan leviämistä monella tavalla. Koulut siirtyivät etäopetukseen. Uimahalli, museot ja kuntosali suljettiin.
Terveydenhuollon työntekijät ovat selvittäneet, mistä kaikki Kainuun tartunnat ovat lähteneet liikkeelle. Luultavasti lisää tartuntoja tulee kuitenkin ilmi tällä viikolla.
Lähde: STT
Laitaka maski