Junalippujen hinnat laskivat, opiskelijoiden matkat kallistuivat

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 23.02.2016

VR on laskenut kaukoliikenteen junalippujen hintoja. Junaliput ovat nyt neljänneksen aiempaa halvempia.

Alennukset vaihtelevat reittien mukaan. Joillakin reiteillä junaliput ovat halvempia kuin toisilla.

VR alensi hintojaan, koska se on menettänyt paljon matkustajia halpabussiyhtiöille. VR on tehnyt viime aikoina tappioita matkustajien vähenemisen takia.

Eläkeläisten, opiskelijoiden ja lasten alennusprosentit pienenevät VR:llä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että esimerkiksi eläkeläisten ja opiskelijoiden junaliput kallistuivat. Aiemmin opiskelijat saivat junalipun puoleen hintaan. Nyt alennusprosentti on enää 30. Eläkeläisten alennusprosentti putosi 50 prosentista 20 prosenttiin.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)