Maajoukkue on voittanut kolme ottelua neljästä. Suomen miesten maajoukkue on pelannut tähän asti todella hyvin Kansojen liigassa. Suomi on nyt lohkossaan toisena. Suomella on vain yksi piste vähemmän kuin Walesilla, joka on lohkon kärjessä.
Divisioonat ja lohkot
Kansakuntien liigassa on neljä divisioonaa: A, B, C ja D. A-divisioonassa ovat Euroopan parhaat joukkueet ja D-divisioonassa huonoimmat. Jokaisessa divisioonassa on neljä lohkoa. Jokaisessa lohkossa on neljä joukkuetta.
Vuonna 2018 Suomi voitti lohkonsa ja nousi C-divisioonasta B-divisioonaan. Tänä vuonna Suomen vastustajia ovat Wales, Irlanti ja Bulgaria.
MM-kisat on seuraava tavoite?
Suomi pelaa seuraavat ottelut marraskuussa. Jos Suomi voittaa lohkonsa, Suomi voi ehkä päästä vuoden 2022 MM-kisoihin.
Kansojen liiga luotiin korvaamaan ystävyysottelut, jotka eivät olleet tärkeitä joukkueille. Kansojen liigaa on arvosteltu siitä, että se on sekava. Mutta pienillä mailla, kuten Suomella, on nyt paremmat mahdollisuudet päästä huippupeleihin.
– Meille se on ollut upea asia. Jos on pienikin mahdollisuus MM-kisapaikkaan, ei haittaa, kuinka kaukana se on, sanoo puolustaja Paulus Arajuuri.
Lähde Yle
