Jaana Happosen teos voitti

Teksti: Kaisa Kaatra
Kuva: Kaisa Kaatra
Uutinen julkaistu: 16.05.2018

Jaana Happosen Vuohi-teos on Papunetin kuvataidekilpailun voittaja.

Papunet järjestää joka vuosi kuvataidekilpailun puhe- ja kehitysvammaisille lapsille, nuorille ja aikuisille. Tänä vuonna kuvataidekilpailun aiheena oli ihmeellinen luonto. Kuvataidekilpailuun saapui yhteensä 401 teosta.

Taiteilijat olivat käyttäneet teoksissa monenlaisia tekniikoita: esimerkiksi liitua, öljy- ja vesiväriä, kollaasia ja tekstiilitaidetta. Kilpailijoiden suosikkiaihe oli kettu. Kilpailun raadissa olivat valokuvaaja Pekka Elomaa, Kivi Median toimittaja Miika Turunen sekä Papunetin edustajat.

Raati valitsi kilpailun voittajaksi Jaana Happosen teoksen Vuohi. Jaetun toisen ja kolmannen sijan saivat Pekka Laamasen teos Sienitaulu ja Henri Hyvärisen teos Puumetsä.

Lisäksi raati valitsi kaikista teoksista yleisöäänestykseen kahdeksan työtä. Yleisöäänestyksen voitti Aleksiina Salmen teos Leopardin katse.

Osa kilpailuun osallistuneista teoksista pääsee mukaan taidenäyttelyyn, joka vierailee eri puolilla Helsinkiä. Näyttely vierailee Helsingin lisäksi myös Salossa.

Teosten kuvia julkaistaan Papunetin verkkogalleriassa sekä sosiaalisen median kanavissa. Selkosanomat onnittelee voittajia!

Yksi kommentti artikkeliin ”Jaana Happosen teos voitti”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)