Jääkiekkoliiga alkoi

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.10.2020

Jääkiekon SM-liiga eli Liiga käynnistyi lokakuun alussa. Liiga pelataan poikkeuksellisissa olosuhteissa.

Juuri ennen uuden kauden alkua kolme liigaseuraa joutui karanteeniin. Mikkelin Jukurit, HPK ja KooKoo ilmoittivat, että joukkeista on löytynyt koronatartuntoja.

Jääkiekon SM-liigan toimitusjohtaja Riku Kallioniemi vakuuttaa, että sarja pelataan aikataulun mukaan. Seurat ottavat nyt suuren vastuun ja hoitavat järjestelyt huolellisesti. Pelaajien käytössä on käsidesiä ja maskeja. Jäähalleissa on käytössä turvarajat. Jääkiekkoliitto suosittelee, että katsojat käyttävät jäähalleissa otteluissa kasvomaskia.

Oulu, Rauma ja Tampere

SM-liigan edellinen kausi keskeytettiin koronaviruksen takia. Mestaruutta ei jaettu lainkaan. Viimeksi jääkiekon mestaruutta ei jaettu vuonna 1944. Silloin jatkosota keskeytti sarjan.

Keväällä sarjaa johti Oulun Kärpät. Kärpät kuuluu myös tällä kaudella liigan suosikkeihin. Kovia joukkueita ovat myös Rauman Lukko ja tamperelaiset Tappara ja Ilves.

Liigassa pelaa kaikkiaan 15 joukkuetta. Liiga on niin sanottu suljettu sarja. Liigaan ei pääse uusia joukkueita, eikä sieltä putoa pois.n

Lähde Kaleva

3 kommenttia artikkeliin ”Jääkiekkoliiga alkoi”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)