Huuhkajat kohtaa EM-karsinnan kovimmat maat

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.10.2014

Pääseekö Suomi jalka- pallon EM-kisoihin vuonna 2016?
Se voi ratketa osittain jo ensi viikolla.

Suomi kohtaa seuraavaksi kotikentällään Romanian ja Kreikan. Vastustajat ovat karsintalohkon suurimpia ennakkosuosikkeja.

Jos Suomi voittaa molemmat, pääsy kisoihin helpottuu huomattavasti. Muut vastustajat ovat helpompia. Kreikka on maailman parhaiden jalkapallomaiden listalla peräti sijalla 14. Romania on sijalla 26. Suomi on kaukana huippumaiden takana sijalla 65.

Kreikka tunnetaan tiiviistä puolustuksestaan. Sen avulla maa voitti Euroopan mestaruuden vuonna 2004. Nykyään maalinteko on lähinnä Fulhamin

Kostas Mitrogloun vastuulla.

Romanialla on samanlainen tilanne kuin Suomella. Nuorelta joukkueelta odotetaan paljon.

Suomi-Kreikka lauantaina 11.10. klo 21.45 ja Suomi-Romania tiistaina 14.10. klo 21.45 Olympiastadionilla.

Yle TV2 näyttää ottelut suorina lähetyksinä.

Yksi kommentti artikkeliin ”Huuhkajat kohtaa EM-karsinnan kovimmat maat”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)