Hollanti voitti naisten jalkapallon EM-kultaa

Teksti: Petri
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.08.2017

Hollanti on naisten jalkapalloilun uusi Euroopan mestari. Hollanti voitti loppuottelussa Tanskan.

Hollanti voitti kultaa koti- kisoissaan. Samalla Saksan pitkä valtakausi naisten jalkapalloilussa päättyi. Saksa on ollut menestynein maa Euroopan naisten jalkapallossa peräti 22 vuotta. Saksa voitti edelliset kuusi EM-kultaa.

Hollannissa kisojen loppuottelua katsoi tv:stä yli neljä miljoonaa ihmistä. Tanskassa katsojia oli 1,5 miljoonaa. Naisten jalkapalloilu kiinnosti myös suomalaisia katsojia, sillä yli 400 000 suomalaista katsoi loppuottelua.

Yleisradion asiantuntija ja maajoukkuevalmentaja Marianne Miettinen iloitsee naisten jalkapalloilun suosiosta. – Naisten jalkapalloilu on vihdoinkin lyönyt läpi Suomessa. Tästä on hyvä jatkaa, Miettinen sanoi haastattelussa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)