Hollanti sai kuninkaan

Teksti: KK, Lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.05.2013

Willem-Alexander kruunattiin Hollannin uudeksi kuninkaaksi

Hollannin kuningatar Beatrix luopui vallastaan vappuaattona. Uusi kuningas Willem-Alexander on Beatrixin kolmesta pojasta vanhin. Kuningatar Beatrix oli vallassa 33 vuotta. Valta vaihtui vallanvaihtotilaisuudessa Amsterdamin Nieuwe Kerk -kirkossa. Mukana olivat esimerkiksi Ruotsin kruununprinsessa Victoria ja prinssi Daniel. Willem-Alexanderilla ja hänen puolisollaan kuningatar Maximalla on kolme tytärtä. Hollannin kuninkaallisten valtaoikeuksia on vähennetty. Monarkialla on eniten merkitystä sen arvovallan takia.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)