Suomen kovimmat hiihtäjät kisoissa ovat Iivo Niskanen ja Krista Pärmäkoski.
Krista Pärmäkoski sairasteli koko alkukauden, eikä osallistunut kisoihin.
Iivo Niskanen palasi ladulle Lahden maailmancupissa. Sitä ennen hän piti 1,5 kuukauden tauon kilpailuista.
Molemmat suhtautuvat luottavaisesti tuleviin arvokisoihin.
– Tietenkin jännittää, onnistunko löytämään huippukunnon. Alkukausi oli minulle vaikea.
Pärmäkosleta puuttuu kulta
Krista Pärmäkoski on saanut hopeaa ja pronssia olympialaisista ja MM-kisoista. Kultamitali puuttuu.
Iivo Niskanen sanoo, että hän haluaa menestyä MM-kisoissa henkilökohtaisilla matkoilla ja viestissä. Monet odottavat, että Niskanen menestyy. Niskanen on olympiavoittaja ja maailmanmestari.
– Minun oma tavoitteeni on parantaa omia suorituksiani. Tiedän kyllä, että minulta odotetaan menestystä ja mitalisijoituksia. Kyllä minua jännittää ja minulla on paineita. Onneksi osaan hallita paineitani tosipaikassa eli kilpailussa, Niskanen sanoo Helsingin Sanomissa.
Pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisat järjestetään Saksan Oberstdorfissa 23.2.–7.3.
Lähteet MTV3, HS, Yle
