Hallitus tarjoaa 400 euroa sähköpyörän ostajille

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.03.2018

Hallitus toivoo, että suomalaiset pyöräilevät enemmän. Siksi hallitus ehdottaa 400 euron tukea sähköpyörän ostajille.

Hallitus toivoo, että suomalaiset kävelevät tai pyöräilevät kolmasosan matkoistaan. Silloin ihmisten kunto paranee ja terveys kohentuu. Ilmansaasteet vähenevät. Siksi hallitus ehdottaa, että sähköpyörän ostajat saavat 400 euron tuen.

Hyvät sähköpyörät maksavat yli 1 000 euroa. Niitä myydään noin 3 000 vuodessa. Hallituksen tukisumma riittää 40 000 sähköpyörän ostoon.

Tukea saa heinäkuun alussa, jos eduskunta hyväksyy tuen.

Sähköpyörän moottorin avulla pyöräily on kevyttä myös ylämäessä ja vastatuulessa.

Lähde STT

Yksi kommentti artikkeliin ”Hallitus tarjoaa 400 euroa sähköpyörän ostajille”

  1. Eikös maan hallitus luvannu ostaa jokaiselle sähköpyörän. Sillä kun hurauttaa torille, niin ei ole köyhä eikä kippee.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)