Ruotsin kruununprinsessa Victoria ja prinssi Daniel ovat Suomessa. He saapuivat Suomeen jo torstaina. Kuninkaallinen pariskunta yöpyi Vaasan hotelli Astoriassa.
Vierailun pääkohde on Vaasan hovioikeus, joka täyttää 250 vuotta. Vaasa on kaupunki Suomen länsirannikolla. Suomessa on viisi hovioikeutta. Vaasan hovioikeus on toiseksi vanhin hovioikeus Suomessa. Vaasan hovioikeus perustettiin vuonna 1775. Perustaminen oli Ruotsin kuninkaan Kustaa III:n päätös.
Kuninkaallinen pari käveli aamupäivällä Vaasassa Hovioikeudenpuistikolta Lyseonkadulle. Matkalla he tervehtivät vaasalaisia. Paikalla oli paljon ihmisiä.
Vaasasta vieraat siirtyvät Wärtsilään. Wärtsilässä pariskunta tutustuu teknologiakeskukseen, merenkulkuun ja energiantuotantoon.
Vaasasta kuninkaallinen vierailu jatkuu Espooseen ja Aalto-yliopistoon. Siellä Victoria ja Daniel tutustuvat kvanttiteknologiaan, avaruus- ja satelliittiteknologiaan ja jäätutkimukseen. He kuuntelevat ylipistossa myös opiskelijaesityksiä ja tapaavat ruotsalaistaustaisia opiskelijoita.

