Eva Wahlström on 38-vuotias ammattinyrkkeilijä. Hän otteli ensimmäisen kerran ammattilaisena vuonna 2010. Sen jälkeen hän on voittanut 22 nyrkkeilyottelua. Hän on hävinnyt vain yhden ottelun.
Wahlström on voittanut nyrkkeilyssä monia palkintoja. Hänellä on ylemmän höyhensarjan maailmanmestaruus. Ylemmässä höyhensarjassa kilpailevat nyrkkeilijät, jotka painavat korkeintaan 59 kiloa.
Wahlström on ensimmäinen suomalainen, joka on voittanut ammattinyrkkeilyn maailmanmestaruuden.
Wahlströmin täytyy uusia mestaruus puolen vuoden välein. Jos Wahlström häviää nyrkkeilyottelun, hän menettää mestaruuden.
Wahlström taisteli mestaruudesta elokuussa, kun hän nyrkkeili yhdysvaltalaista Ronica Jeffreytä vastaan. Ottelu päättyi tasan. Wahlström sai pitää mestaruuden.
Riittävä lepo on tärkeä asia
Ottelu aiheutti Wahlströmille paljon stressiä. Hän nukkui ottelun jälkeen huonosti ja heräili keskellä yötä. Hän päätti, että kehon ja mielen on aika levätä. Ottelun jälkeen Wahlström rentoutui kylpylässä.
Wahlström esiintyy syksyllä televisiossa. Hänestä on kuvattu kahdeksanosainen Eva-dokumentti. Sitä kuvattiin peräti kolme vuotta. Dokumentin voi katsoa Viaplaysta, joka on maksullinen suoratoistopalvelu.
Lähde HS
