EU saa rauhanpalkinnon

Teksti: SS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 04.12.2012

Martti Ahtisaari palkittiin neljä vuotta sitten.

Arvostettu Nobelin rauhanpalkinto jaetaan Norjan Oslossa 10. joulukuuta. Palkinnon saa Euroopan unioni. Palkinnon myöntänyt komitea perusteli palkinnon antamista EU:lle seuraavasti: Unionin rooli on ollut suuri, kun Eurooppa on muuttunut ”sotien mantereesta rauhan mantereeksi”. Palkintosumma on 930 000 euroa.

Yksi palkinnon vastaanottajista on EU:n presidentti Herman Van Rompuy (kuvassa). Nobelin rauhanpalkinto on kerran myönnetty myös Suomeen. Presidentti Martti Ahtisaari sai palkinnon vuonna 2008.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)