HUOM! Päivitämme palvelimiamme torstaina 29.01.2026. Päivitys saattaa aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoksia verkkopalveluissamme. Pahoittelemme mahdollisia häiriötä.
Erityinen ja kova urheilija – Selkosanomat

Erityinen ja kova urheilija

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lauri Jaakkola
Uutinen julkaistu: 22.05.2019

Bea Westerstråhle kilpailee sekä purjehduksessa että alppihiihdossa. Bea on erityisen kova urheilija.

20-vuotias Bea Westerstråhle on kunnianhimoinen urheilija. Hänelle ei riitä se, että hän tekee parhaansa. Bea tietää, mitä hän tahtoo. Hän sanoo Kirkko ja kaupunki -lehden haastattelussa, että hän menestyy, koska on hyvä. Bea on kehitysvammainen huippu-urheilija.

Bea sai kolme kultaa down-urheilijoiden alppihiihdon mestaruuskisoissa Itävallassa vuonna 2016. Special Olympics -maailmankisat järjestettiin maaliskuussa Abu Dhabissa. Sieltä Bea toi hopeaa yhdessä parinsa Maria Aarnion kanssa. Menestystä siis on.

Bea kävi erityisnuorten purjehduskurssin seitsemän vuotta sitten. Se antoi innostuksen lajiin. Special Olympics -luokissa kilpaillaan pareittan. Toisella kilpailijoista on kehitysvamma, toisella ei. Bean pari on Mari Aarnio.

Lähde Kirkko ja kaupunki

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)