Elokuva hobittien luojasta

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.02.2019

Elokuvasta Tolkien saattaa tulla Dome Karukosken ensimmäinen kansainvälinen menestyselokuva.

Suomalaisen ohjaajan Dome Karukosken elokuva Tolkien kertoo kirjailija J.R.R. Tolkienista, joka kirjoitti Tarun sormusten herrasta ja Hobitin.

Kirjat olivat valtavia menestyksiä. Niistä on tehty myös elokuvia, jotka ovat menestyneet hyvin. Karukosken elokuva kertoo Tolkienin nuoruudesta 1930-luvun Englannissa.

Suomalainen ohjaaja sopii hyvin Tolkien-elokuvan tekijäksi. Suomalaisesta kansanrunoudesta koottu Kalevala oli Tolkienin esikuva, kun hän kirjoitti kirjoja hobittien seikkailuista.

Elokuva Tolkien tulee teattereihin 10. toukokuuta.

Lähteet STT, Iltalehti

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)