Laiva upposi Giglion saaren edustalle tammikuussa vuonna 2012. Alus on maannut siitä saakka kyljellään.
Alus upposi, koska se törmäsi kivikkoon matalassa rantavedessä. Onnettomuudessa kuoli 32 ihmistä. Aluksella oli melkein 4 000 matkustajaa.
Laivan nostaminen kesti melkein vuorokauden. Kyseessä oli historian suurin laivan nosto. Nostaminen maksoi miljardi euroa. Melkein 300 metriä pitkä Costa Concordia romutetaan ensi vuonna

minun mielestä laivalla pitää olla turvalista .
Hyvä palkka: miljardi euroa vuorokaudessa.
Vaikka pienessa venessa on kaikuluotaimia. Se auttaa merimiehia, mutta ei saa nukkua.